De laatste week voor de vakantie

18 december 2022 - Málaga, Spanje

Morgen (19 December) hebben Elize en ik onze presentatie voor Sjamanisme, dus natuurlijk zijn wij weer veel te laat begonnen en hadden alleen nog de zondag avond om dit te maken, haha! Gelukkig mochten we ons eigen onderwerp verzinnen, het onderwerp is 'The differences between the Shamanistic view and the Dutch view on mental health'. Het onderwerp vonden wij zelf heel interessant, omdat het begrip Sjamaan op papier redelijk veel overweg had met schizofrenie. En aangezien onze docent vertelde dat wij kritisch mochten zijn, hebben wij voor dit onderwerp gekozen. We zijn tot 00:00 bezig geweest met het maken van de presentatie en daarna hebben we nog pannenkoeken gemaakt, want we hebben morgen een  Christmas party na onze presentatie, haha!

Dus, na een korte nacht zijn wij naar school vertrokken voor onze laatste Sjamanisme les! In de eerste helft hebben Elize en ik onze presentatie gegeven, de klas en docent vonden het ook interessant! In de tweede helft van de les werd er een christmas party gehouden, dat was echt heel gezellig! Iedereen had wat eten van hun thuisland mee om met elkaar te delen! Verder vertelde iedereen rituelen en tradities over hun thuisland. Elize en ik hebben een quiz over Nederland gedaan op Kahoot, met vragen zoals 'hoeveel kaas eten Nederlanders gemiddeld per jaar?' haha. Als laatst hebben we het vuurwerk in Nederland laten zien, hier schrokken de andere studenten wel heel erg van haha!

Dinsdag waren we eigenlijk wat te vroeg op school en bleek later ook nog dat er geen les meer was, haha. Dus wij weer lekker naar huis om 10:30. Het kwam eigenlijk wel goed uit, want we moesten de bedden nog klaar maken voor de logees van de komende weken.

We hebben dinsdag helaas geen luchtbed weten te vinden, we zijn echt in 10 winkels geweest, maar niemand had er één. Dus woensdag ging onze zoektocht verder voor een luchtbed. Dit was nog steeds een hele klus, want we konden op een gegeven moment alleen maar tweepersoonsluchtbedden vinden, maar dat past niet in ons huis. Daarna hadden we een pomp meegenomen met een  verkeerde stekker, dus zijn we weer een half uur terug gelopen om deze te ruilen. De tijd begon te tikken haha, Jerusha kwam om 20:00 en we hadden alles geregeld en op orde om 19:30 haha! In de avond hebben we samen gegeten bij 100 montaditos, we hebben de lichtshow nog een keer kunnen bekijken. Heel toevallig was er ook een Flamenco show op Plaza de la Merced. Heel leuk om te zien hoe alle locals mee dansen met de dansers en danseressen op het plein.

Vrijdag heb ik mijn nagels laten doen voor kerst en oud en nieuw! ik heb mijn nagels laten doen bij nagelstudio YOYO NAIL. Ik heb bordeaux rode gelnagels gekozen met een sneeuwvlokje op mijn ringvinger. In de begin was het wel even wennen, omdat ik meestal korte nagels heb. Maar eigenlijk vind ik het wel heel mooi, dus wil mijn nagels wel vaker laten doen! In de avond heb ik met Elize, Jerusha, Paula, Laura en Kibum gegeten bij WOOCOCO, een Koreaans restaurant. Ik heb hier heerlijke pittige kip gegeten, echt heel lekker!

18-12-2022 tot en met 23-12-2022