Sierra Nevada

17 december 2022 - Málaga, Spanje

De wekker ging vandaag om 05:30, want ik ga vandaag naar Sierra Nevada! Elize en ik hadden gister avond bedacht dat het een leuk idee was om vandaag naar Sierra Nevada te gaan. Dus daarom moesten we vandaag om 07:00 in de ochtend  bij het gemeentehuis van Málaga zijn. Sierra Nevada is gebergte in Málaga, waar sneeuw ligt en waar je dus ook aan wintersport kunt doen. Eenmaal in de bus heb ik een spelletje gedaan met Elize, Ji Heyon en een vriendin, daarna heb ik gelukkig nog even kunnen slapen in de auto.

Toen we aankwamen hadden we eerst een uur voor onszelf om even te kunnen ontbijten en eventueel om te kleden als we dit wilden. Wij hebben met z'n vieren rond gelopen in het dorpje onderaan de berg. Tegen 10:00 gingen we met een groepje in een busje om naar de top van de berg te kunnen. Het was echt super koud toen ik uit de bus stapte, het was -1 graden en overal lag sneeuw! Eerst zijn we met de groep naar boven gelopen, alleen dit duurde zo ontzettend lang. De Spaanse mensen liepen 5 meter en stopten daarna weer zonder reden. Dus Elize en ik zijn gewoon naar beneden zijn gelopen om thee te drinken, hahah.

Beneden hebben Elize en ik een klein warm hapje gegeten, even later kwamen Ji Heyon en 3 andere vriendinnen er aan. Één van de dames kwam uit België en sprak ook Nederlands. Na het opwarmen, hebben we met z'n allen een slee gehuurd en zijn we daarmee van de berg af gesleed. Ik vond het veel te koud, dus heb ik een bivakmuts gekocht om op te doen, het zag er echt heel grappig uit haha, maar het hielp goed tegen de kou!

Tegen 15:00 gingen we weer naar beneden om nog nog te eten voordat we weer terug naar Málaga gingen. Elize en ik hebben gegeten bij Restaurante La Antorcha. Het moment dat we binnen stapten, zagen we gelijk dat het een heel net restaurant was. Elize en ik waren nog dik bepakt van het sleeën, hahah! Iedereen keek ons ook aan, want zij waren allemaal netjes gekleed, hahah. Elize en ik kregen boven een plekje aangewezen, echt fantastisch mooi uitzicht over de bergen! Als voorgerecht kregen we ineens een vleesboom op tafel met lekkere broodjes. Dit was mijn eerste keer dat ik zo iets kreeg als voorgerecht, ik vond het wel grappig haha. Voor het hoofdgerecht had ik lam gekozen. We kregen ieder ons eigen steengrill, om ons eigen vlees op te braden. Dit vond ik echt super leuk en gezellig, het vlees was echt heerlijk! Na het eten zijn we snel naar het verzamelpunt gerend en even later zijn we weer met de bus naar Málaga vertrokken!