Elke vooruitgang gebeurt buiten de comfortzone

5 september 2022 - Málaga, Spanje

Voor mijn vierde jaar aan de Hanzehogeschool in Groningen moet ik een half jaar een minor volgen en een scriptie schrijven. Ik heb er voor gekozen om in het eerste half jaar mijn minor te doen. De minor jeugd trok mij erg aan, omdat ik het werken met kinderen toch ontzettend interessant vind. Tot ik ineens te horen kreeg dat ik mijn minor ook in het buitenland zou kunnen volgen, ik werd hier gelijk erg enthousiast van! Ik heb altijd al gezegd dat ik voor een langere tijd naar het buitenland wilde. Het leek mij bijvoorbeeld altijd al mooi om te backpacken door Europa. Het studeren in het buitenland leek mij wel wat, een hele grote uitdaging. Het leren kennen van een nieuwe cultuur, een nieuwe taal, een nieuw klimaat en een ander schoolsysteem leken mij hele gave dingen om te ontdekken. Samen met een studiegenoot besprak ik het idee om in Málaga te gaan studeren, ook zij werd hier gelijk vrolijk van. Samen met deze studiegenoot hebben wij uitgezocht waar wij naar toe konden om onze studie te gaan volgen. Tijdens onze gesprekken kwam er uit dat we graag naar Spanje wilden, omdat er in Spanje een totaal andere cultuur heerst en het is er natuurlijk altijd mooi weer ;).

Dus samen hebben wij gekeken naar de mogelijkheden op het gebied van het studeren in het buitenland. Al gauw kwamen wij in contact met de coördinatoren van de Hanze die ons hielpen met de mogelijke keuzes. Málaga, dit was een plek die aan onze eisen voldeed en nog beschikbaar was voor ons. Dus, in die aankomende weken hebben wij deze droom gerealiseerd en zitten wij op 6 September in het vliegtuig naar Málaga.

Voordat ik vertrok naar Málaga heb ik nog even op het spreukenboekje van mijn moeder gekeken. De spreuk van 6 September luidt 'Elke vooruitgang gebeurt buiten de comfortzone'. Toen ik dit las, vond ik dit zo'n mooie en toepasselijke tekst voor mijn aankomende avontuur in Málaga.

703CAC58-93AE-4304-AD68-31878F5A307F