Olá amigos!

6 september 2022 - Málaga, Spanje

vandaag 6 September was het dan zo ver, ik ga naar Málaga voor een half jaar! Om 08:10 ging mijn vlucht naar Málaga, om 05:00 stond ik op het vliegveld. Wat was het daar vreselijk druk zeg! De tijd dat ik op Schiphol was, heb ik alleen maar in de rij gestaan om op tijd mijn vlucht te halen hahaha... Om 07:45 was ik dan eindelijk langs de douane en ging ik als een speer naar het vliegtuig. Tegen 08:00 mocht ik het vliegtuig in, om 09:00 steeg het vliegtuig op. Ik was best nerveus voor de vlucht, want dit was namelijk de eerste keer dat ik alleen vloog in het vliegtuig. Elize en ik konden helaas niet naast elkaar zitten, omdat het vliegtuig was volgeboekt, dus dat maakte het voor mij toch nog wel even extra spannend. Het opstijgen viel mij reuze mee. Ik had het nummer 'Run away to Mars van TALK' opgezet met mijn oordopjes in en mijn ogen dicht gedaan. Nadat het nummer was afgelopen, waren we ook al weer in de lucht.

Tijdens mijn vlucht zat ik naast een Nederlandse man met wie ik een lange tijd heb gekletst in het vliegtuig. Het was een man van ongeveer 50 jaar schat ik. Deze man vertelde over zijn werk in het duurzame bouwen, zó leuk om zijn passie aan te horen! Ik vertelde deze man over mijn baan in de jeugdzorg, hij vertelde dat hij bewondering had voor dit werk.

Het dalen vond ik zoals altijd verschrikkelijk hahah. Dat nare gevoel in mijn buik kreeg ik weer als we weer een stukje naar beneden gingen, de meeste mensen zeggen altijd dat ze dit een grappig gevoel vinden. Ik kijk ze dan ook altijd aan met ongeloof, ik vind het maar niks haha. Op een gegeven moment leek het zelfs of we recht de zee invlogen, omdat de landingsbaan naast de zee lag. Er spookte door mijn hoofd: 'oh nee toch, straks vliegen we het water in'. Als ik nu zo terug denk, dan denk ik ook 'Hoe haal je het in je hoofd Iris XD'

Eenmaal weer op de grond, hebben wij onze bagage opgehaald en zijn wij wat gaan eten. Later zijn wij met de taxi naar ons appartementje gegaan. Het adres van ons appartement is Calle San Bartolome 17, Malaga. Toen we bij ons appartement waren aangekomen, hebben wij ons huurcontract ondertekend met de landlady (Maria) en de makelaar (Giany).  Dit was mijn allereerste huurhuisje op mijn eigen naam, ik voelde mij zó trots! Ik vond het zo grappig dat de makelaar achter elke zin 'okay' zei. Dus toen hij het huisje liet zien was het 'This is the bathroom, okay. This is the closet, okay. This are the windows, okay'. Nadat alles was ondertekend, hebben we onze spullen uitgepakt en het huisje ons eigen gemaakt. Ik had de kamer aan de rechterkant en Elize had de kamer aan de linkerkant. Tijdens het uitpakken van mijn spullen keek ik naar mijn bed. Er zat een vies, oud en versleten overtrek op. Zo een met van die vieze grijze stofbolletjes, omdat het zo vaak was gebruikt en uitgewassen. Ik had helaas niet mijn eigen dekbed overtrek meegenomen van thuis, dus heb ik voor nood de eerste nacht op een handdoekje gelegen met mijn hoofd.

Na het uitpakken zijn Elize en ik naar de supermarkt gegaan, ik had zo'n ontzettende zin in soep. Gewoon soep uit blik. Dus wij de hele winkel doorzoeken, is er geen soep. Ik wilde het niet geloven en heb ik daarom nog een rondje gespeurd naar soep, het was er gewoon echt niet. Maar goed... verder niks mee gedaan, ik dacht 'Er is vast soep bij een andere winkel' en zijn weer naar ons appartement gedaan. Elize en ik hebben daarna onze bikini aangetrokken en zijn naar het strand gelopen, het is ongeveer 20 minuutjes lopen vanaf ons appartement. Bij het strand had ik al tegen mezelf gezegd dat ik écht het water in moest deze dag. Want de vorige keer dat ik in Portugal was, moest ik perse naar het strand. Om bij het strand te komen moesten we langer dan een uur in de trein zitten en nog een eind lopen. Eenmaal bij het strand, was het water zó koud dat ik er gewoon niet ben in gegaan hahah. Achteraf vond ik het toen heel zonde dat ik niet in de zee heb gezwommen, daarom moest ik van mezelf het koude water in deze keer... en dat heb ik gedaan! Het water was harstikke koud, maar ik heb wel in de echte zee gezwommen!

In de avond zijn we lekker uit eten geweest bij El Pimpi, een van de oudste tapas restaurants in Málaga. We hadden achteraf veel te veel besteld en kregen de helft niet eens op, maar het was gigantisch lekker eten. Ik had de runderlende besteld, het vlees was zo mals dat het zo van het bot af viel, héérlijk! En natuurlijk een lekker groot glas Sangria erbij, want dat kan natuurlijk niet missen in Spanje...

43CFA60B-FBE9-42B7-968D-408BCF197D62

Eenmaal weer aangekomen in ons appartement was het al laat, we hebben samen nog even gekletst en familie gebeld. Toen ik naar bed ging, vond ik het stiekem toch best spannend om in een nieuw huis te gaan slapen. Elize bleef een beetje in mijn kamer hangen, toen vertelde ik haar dat ik het dus best spannend vond om hier alleen te slapen. Elize zei lachend dat ze het ook spannend vond. We hebben toen nog laat in de avond haar bed bij mijn kamer ingezet en hebben een slaapfeestje gehouden, en dan ben je ook 21 jaar.... hahaha