Grand café gezellig

14 november 2022 - Málaga, Spanje

Maandag kreeg ik te horen dat Marta mijn nieuwe buddy werd!! Vorige week had mijn andere buddy namelijk gezegd dat hij wilde stoppen met het buddyprogramma. Ik wist toen dat Marta nog een buddy zocht en ze is toch altijd mee met de vriendengroep, dus het leek mij een goed idee. Na een mailtje gestuurd te hebben, kreeg ik dus te horen dat het mocht. Ik ben erg blij dat Marta mijn nieuwe buddy is. We gaan vrijdag iets met z'n allen afspreken om te eten.

Woensdag heb ik Spaans gehad, een les vol met nieuwe werkwoorden, haha! Daarna heb ik mijn gesprek met Cosis gehad voor mijn scriptie. Mijn scriptie gaat over de zorg die professional door kunnen geven aan vrijwilligers en welke taken de professionals zelf moeten blijven houden. Over welke informatie de professionals doorgeven, waarom ze deze informatie doorgeven en hoe ze de informatie doorgeven. Ik vind het een erg interessant onderwerp en heb zin om te beginnen als ik straks weer terug in Nederland ben. Een aantal dagen geleden heb ik een Nederlandse bar ontdekt in Málaga (Grand café Gezellig), Dus leek het mij leuk om mijn Spaanse vrienden mee te nemen naar deze bar. Paula, Laura, Elize en ik hebben een patatje met frikandellen en bitterballen besteld, onze Spaanse vrienden vonden het echt heel lekker, haha!  Na het eten hebben we met z'n allen gesjoeld, ik heb gelijk gespeeld met Paula, met 104 punten! Paula en Laura vertelden ons dat ze het een heel fijne bar vonden, omdat de barvrouwen zo gezellig en lief waren.

Donderdag ben ik met mijn groepje bezig geweest voor de eindpresentatie voor het vak van mensenrechten en burgerschap. We hebben besloten het over seksuele educatie bij kinderen op de basisschool te doen. Tijdens het werken aan deze opdracht, merk ik echt dat deze Spanjaarden heel erg bezig zijn met de homorechten, transgenderwetten, etc. Ze waren er op gedoeld dat er goede en betere educatie moet zijn, maar voor hen betekent dat, dat iedereen dat moet accepteren. Ik vond het nog al ver gaan haha, natuurlijk vind ik dat iedereen moet kunnen doen en zijn wat hij of zij wil zijn, maar je kunt kinderen op de basisschool niet dwingen om de zelfde mening te hebben als de leraar. Ik vertelde over het geloof en dat sommige kinderen is geleerd dat het niet mag en dat ik vind dat je als leraar daar op moet letten. Toen de docent vroeg over mij, was het team erg tevreden over mijn werk binnen de groep, dat vond ik fijn om te horen.

Vrijdag was ik vrij van school, omdat er een conferentie in het schoolgebouw was. Samen met Elize ben ik naar het winkelcentrum gegaan om nieuwe kleren te kopen. Ik heb een hele leuke broek en trui gekocht, een beetje in de herfst stemming haha! In de avond heb ik gegeten met Paula, Laura, Marta, de zus van Laura, Elize en de tweede buddy van Marta (Kibum). Na het eten wilde Paula graag naar het Nederlandse café, omdat ze het de vorige keer zo gezellig vond, haha! We hebben daar met de groep nog even gesjoeld, later ging de groep weg en zijn Elize en ik nog even gebleven. In de kroeg kwam een man naar mij toe om zich te verontschuldigen dat hij zich bemoeide met het sjoelen, maar hij wist niet dat ik Nederlands was haha. We kregen allebei een drankje van hem, al gauw was ik aan het praten met de hele groep. Met de groep deze we het krokodillenspel, echt heel erg leuk! Tegen 03:00 zijn we met drie andere Nederlanders naar de club Tennese gegaan, ik vond het echt heel erg gezellig. Later zijn we nog naar de club bubbles gegaan, het was een hele leuke stapnacht!

14-11-2022 tot en met 18-11-2022