Indiaans gegeten en het Pompidou museum

11 november 2022 - Málaga, Spanje

Zaterdag hebben Elize en ik Indiaans gegeten, bij het restaurant 'Amigos Malaga Centro'. Dit restaurant lag aan de haven, er was prachtig uitzicht over de zee. Het eten was echt overheerlijk, we hebben samen de tandoori kip gedeeld. Toen de kip werd gebracht, was de kip nog aan het zizzelen was. De kip was heerlijk zacht en lekker pittig. Als hoofdgerecht had ik de 'Lamb Madras' gekozen met naan brood en wat rijst, dit was toch ook zó heerlijk! Als nagerecht kreeg ik echt een mega groot stuk tiramisu haha, ik kon het bijna niet op krijgen! Van het huis kregen Elize en ik nog een limonchello, het was een fijne avond met erg lekker eten!

Zondag ben ik naar het Pompidou museum geweest. Als ik naar het strand of de haven ging, dan zag ik altijd al een groot blok met verschillende kleuren blokken. Ik wist dat dit een museum geweest, maar ik was er nog nooit geweest, tot nu dan ;). Centre Pompidou Malaga is een museum voor de moderne kunst. Aanwezig in het museum zijn meer dan zestig werken die in de 20e en 21 e eeuw zijn gemaakt. Het coolste vond ik een soort ruimteschip met enkel een bed, bank, stoel, één set kleding, enz. Dit was gemaakt om het minimalistische leven te laten zien, want meer ben je als mens niet nodig. Ik vond het museum erg interessant en leuk!