Nerja, Mijas en Benalmádena!

21 november 2022 - Málaga, Spanje

Maandag heb ik weer sjamanisme gehad, het eerste deel van de les was weer erg saai. Ik heb alleen maar gelezen, tot dat iemand vroeg om een pauze. Het leuke hiervan is, is dat de groep op deze manier een geheel werd. We zochten elkaar nu meer op, omdat deze lessen echt helemaal nergens op slaan op deze manier. We zochten elkaar op en hebben onze mening kunnen delen over de manier waarop deze docent les geeft. Ik vind het wel heel grappig, want omdat we hier allemaal tegen aanlopen en elkaar opzochten, zijn we nu een soort vriendengroep, hahah. Samen met de groep hebben we onze pauze ingevuld en eigenlijk heel gezellig gekletst, ook toen de les voorbij was, zijn we samen naar huis gegaan. Ik heb met Ji Heyon afgesproken om in de avond samen het WK te bekijken.

In de avond zijn Elize en ik naar café gezellig gegaan om het WK te kijken. Het was echt mega druk, allemaal Nederlanders haha! Ji Heyon heeft ook voetbal met mij mee gekeken, ze had haar vriend Jay meegenomen (allebei Koreaans). Jay vertelde dat hij de Nederlandse sfeer in het café heel erg gezellig vond. Na de wedstrijd hebben we bittergarnituur gegeten met Jay en Ji Heyon, ze vonden alle snacks heel erg lekker. Vooral de nasi en bami schijven vonden ze erg lekker, gelukkig maar, want die vind ik het minst lekker ;). Ik heb met Ji Heyon afgesproken om samen met haar Korea te bekijken donderdag.

Toen ik in de avond aan Jay vroeg of hij het filmpje wilde sturen waar iedereen het Wilhelmus zong, stuurde hij mij een filmpje waar iedereen 'laat de zon in je hart' zingt hahah, ik ging helemaal stuk. Ik had natuurlijk moeten weten dat hij geen idee heeft wat het Wilhelmus was, maar ik moest zo hard lachen toen ik zijn berichtje terug kreeg.

Donderdag zijn de ouders van Elize in Málaga gekomen, ik heb ze na school ontmoet. Jacqueline en Eddie zijn erg lieve en rustige mensen. We hebben samen met de ouders van Elize tapas gegeten in de stad, bij Casa lola. Het eten was echt heel erg lekker, we hadden van alles wat besteld en was eigenlijk een beetje te veel haha.

Vrijdag was er een strike in Malaga, er was dus geen les. We zijn met de ouders van Elize naar Nerja gereden, hier heb ik op Balcón De Europa gestaan. Een een heel mooi balcon met uitzicht over de Middellandse zee. Hierna zijn we naar het strand van Nerja gelopen, een heel mooi schoon strand met heel helder water. Heel anders dan het strand van Malaga. Op het strandje heb ik gelopen totdat we bij rotsen en kloven aankwamen, hier zijn we doorheen gelopen, het uitzicht was echt prachtig!

BAE86109-C6B8-4F5B-8666-A614374838C57D5EFAB0-E60D-43D6-94B5-D600FC6D6912

96BDA62B-67BF-4A0B-BFC9-29DAA48208B0

Zaterdag zijn we met de ouders van Elize naar Mijas gereden, tijdens de rit naar Mijas kwamen we een kabelbaan tegen die helemaal naar de top van de bergen van  Benalmádena ging. Gelijk waren we allemaal erg enthousiast en wilde daar ook graag heen, dus dat zouden we wat later op de dag doen. Mijas, ook wel Mijas Pueblo genoemd, is een pueblo blanco genoemd, dit betekent witte stad. Ook staat Mijas bekend om de ezeltaxi's. We hebben in Mijas langs de kust gelopen, heel mooi om te zien! Daarna zijn we naar de ezels gegaan, ik vond ze heel schattig maar ook een beetje zielig dat ze daar zo stonden.

EE720DC5-4757-4BF5-B5F7-33CD55FB803D

Hierna zijn we naar Benalmádena gegaan om met de kabelbaan naar de top van de bergen te gaan. Ik vond het heel spannend om in zo'n klein karretje te zitten en daar zo hoog mee te gaan. Eenmaal boven gekomen met de kabelbaan, konden we nog een stuk omhoog lopen om op het hoogste punt van de berg te staan, en natuurlijk hebben we dat gadaan, hahah! Het uitzicht was echt fantastisch, bijna niet te bevatten dat de wereld tegelijk zo groot en klein tegelijk lijkt!

C67E6C18-767B-413E-8273-2331B43381CC

Eenmaal thuis zijn we naar de stad gegaan, omdat vandaag de kerstlampjes in de stad aan gingen. Het was echt maga druk, niet normaal, echt overal stonden mensen op elkaar! We hebben ons er tussen gewrongen om iets te kunnen zien. Om 19:00 gingen de lampen aan en er speelde kerstmuziek, het was een soort lichtshow, heel erg mooi!

9258A85E-A1AB-4E6B-9973-F2FF6AF2F76F

21-11-2022/27-11-2022