Sjamanisme mevrouw is weer terug!!

28 november 2022 - Málaga, Spanje

Maandag heb ik weer Sjamanisme gehad. Ik had me al helemaal mentaal voorbereid op een hele saaie les waar ik alleen maar moest lezen. Totdat de invaldocent ineens zei dat de andere docent weer terug kwam vandaag. De andere docent komt gewoon de les in als of er niks aan de hand is. Ze zegt tegen de klas dat we moeten lezen, dan een samenvatting maken en dan met elkaar de tekst bespreken. Ik was helemaal verbaasd, ze is zo maar weg gegaan voor 4 week en komt nu ineens zo terug haha. Tijdens het lezen ging steeds haar telefoon over, ze kreeg constant berichten en liet ook gewoon haar geluid aan staan. Ook zei ze tijdens het lezen van haar appjes af en toe 'coño' en 'mierde', wat kut en shit betekent. Ze was steeds aan het zuchten en heeft ons wel vijf keer verteld dat ze hierna een interview heeft. Na het lezen van de tekst, kregen we een papier om onze samenvatting op te zetten en daarna hebben we de tekst besproken.

Nu komt het gedeelte waar ik helemaal in de war van raakte, deze vrouw is zo chaotisch, het is echt niet meer normaal haha! We hadden een aantal vragen over ons tentamen. Eerst zei ze 'We gaan even overleggen of we een examen doen of niet', letterlijk 5 minuten later zegt ze 'We gaan een examen doen'. Wel vertelde ze dat het ongeveer vijf vragen zijn, ze heeft er al drie verklapt, namelijk 'Wat heb je geleerd?', 'Wat kun je vertellen over de Koreaanse natuur?' en 'schilderijen en natuur '. En toen vertelde ze ook nog dat we alle documenten mee mogen nemen naar het examen, het is dus gewoon een eigen mening toets hahah!!

Ook moeten we ineens wel onze presentatie doen, ook hier waren we helemaal van in de war, omdat de invaldocent niks wist van onze presentaties. Maar we mochten wel kiezen wat we voor presentatie doen en we mogen ook de datum uitkiezen. En toen kwam het allermooiste, ze vertelde dat ze het liefst geen les wilde geven de dag voor de vakantie. Ze vroeg de klas om een idee voor wat we die dag konden doen. Ik zei voor de grap 'Christmas party', ze was helemaal enthousiast en ze zei dat we dat gaan doen. Ik vroeg of het een leuk idee was als iedereen wat meeneemt van zijn/haar eigen land, Elize voegde er eten aan toe. De hele klas inclusief de docent waren helemaal enthousiast. Dus over een paar week heb ik een Christmas party op school haha!