¿Puedo tomar dos servesas?

9 september 2022 - Málaga, Spanje

In de ochtend hebben Elize en ik BabyTV in het Spaans gekeken om te luisteren of wij daar misschien wat van begrepen. Dit was dus niet het geval haha. We konden enkele woorden verstaan, maar nog niet alles. Dit was voor mij dus een herinnering dat ik nog even extra moet oefenen met mijn Spaans. Dus ik had met mijzelf afgesproken dat ik het zou proberen om vandaag in het Spaans dingen te vragen. Later zijn wij naar het centrum van La Goleta geweest om het postkantoor op te zoeken, aangezien wij geen brievenbus aan huis hebben. Bijna alle huizen in Málaga hebben geen brievenbus aan huis, maar doen dit via het postkantoor. In het postkantoor waren harstikke aardige mensen, we konden inderdaad onze post daar laten bezorgen. Er werd geadviseerd om één keer per week of twee weken langs te komen om de post op te halen.

Eenmaal weer in ons appartement heb ik het spel UNo flip van Elize geleerd. Een hartstikke leuk spel, het lijkt een beetje op pesten. Je krijgt elk 7 kaarten, kleur mag op kleur en getal mag op getal. Je hebt een aantal pestkaarten, bijvoorbeeld beurt overslaan, een paar kaarten pakken en de flip. De flip betekent dat je alle spelkaarten omdraait en met die kaarten verder gaat. Zeker een spel om vaker te doen.

Gisteren op de terug naar ons appartement kreeg ik een flyer van een jongen, hij adverteerde voor het Tapas restaurant 'Pica'.  De flyer adverteerde voor 'Beer ó clock', het bier is €2,50 van 16:00 tot 19:00. Dus vandaag zijn we daar heen gegaan om eens te kijken of dat wat is. We kregen een kaart van de serveerster en zochten 4 lekkere gerechtjes uit. We hebben gekozen voor varkensvlees in tomatensaus, een runder stoofpotje, kippenvleugeltjes en pittige garnalen. Maar omdat ik tegen mezelf had gezegd dat ik meer in het Spaans ging zeggen, leek dit mij een mooi moment om ons eten in het Spaans te bestellen. Dus daar ging ik: 'Magro con tomate, Estofado de tenera, Alitas de pollo, Gambas al píl - píl'. Maar we hadden natuurlijk ook de flyer gekregen voor het bier, dus ook heb ik mijn eerste biertje in het Spaans besteld. Dus ik vroeg: ¿Puedo tomar dos servesas? aan de serveerster. Ik kon merken aan de serveerster dat ze het mooi vond dat we de Spaanse taal wilden leren, ze moest lachen haha. Ze was erg geduldig en hielp mij met de uitspraak.

Het eten was écht heerlijk! Mooie kleine porties, maar eigenlijk precies genoeg voor ons twee. De smaken die ik nog niet zo kende uit Nederland, waren echt verrukkelijk! En daarbij hoort natuurlijk mijn halve liter servesa ;)

102B8108-848C-4139-8C40-2A2A3BC8612E

In de avond zijn we naar de mediamarkt geweest, dit lag wat verder weg van ons appartement. Ongeveer zo'n 2 kilometer van ons huisje. Ik wilde graag een headset kopen zodat ik kon gamen met Vera en Nathan via de Switch. Elize heeft een muziekboxje gekocht, zodat we vaker muziek konden opzetten in ons appartement. Op de terugweg kwamen we langs de Lidl, dus ik MOEST natuurlijk wel kijken of ze daar wél soep hadden. Ik dus wederom de hele Lidl door op zoek naar soep, maar tevergeefs weer zag ik nergens soep in blik :(

Toen we bijna bij ons appartement waren, kwamen we een poes tegen, ik werd helemaal enthousiast, ik vind poezen zulke leuke en lieve beestjes. Dus zijn we even gestopt om het katje te aaien. Elize vind poezen ook leuk en samen hadden we voor de grap bedacht dat we ooit stiekem wel een zwerfkatje in ons huisje nemen haha. Of dit echt gaat gebeuren zal de tijd laten zien ;)  als ik mezelf ken, zou het zo maar echt kunnen.

313DC378-E231-4962-B20F-2A5114EFEC63