Caminito Del Rey & Paardenshow

30 november 2022 - Caminito del Rey Malaga, Spanje

Om 06:00 ´s ochtends ging de wekker, ik ben hier nog nooit zo vroeg opgestaan! Samen met de ouders van Elize zijn we in de auto richting Caminito del Rey gereden, ik heb alleen maar geslapen in de auto haha! Eenmaal uit de auto was het vreselijk koud in de bergen, er lag zelf ijs op de ramen van de auto die daar een nacht hebben gestaan. De Caminito del Rey is  een wandelpad wat in 1901 werd aangelegd tussen de 2 waterkrachtcentrales van Gaitenejo en El Chorro. Vier jaar later was het pad klaar, het ligt op een hoogte van meer dan 100 meter vanuit de kloof. Het pad werd vooral gebruikt door de arbeiders die in de waterkrachtcentrales werkten. In 1921 kwam de koning van Spanje op bezoek en bewandelde ook het pad, hierdoor kreeg het pad de naam: Caminito del Rey. Ook werd het pad hierdoor bekend voor toeristen. Toen het pad tussen de centrales haar functie verloor, raakte het vervallen en werd het in 1992 gesloten, omdat het te gevaarlijk was. In 2014 begon uiteindelijk de restauratie van de nieuwe Caminito del Rey, een veiliger pad die over het oude pad is heen gebouwd. Het pad is in totaal zo´n 7 kilometer lang en er is bijna op het eind een hangende loopbrug waar je over heen kun lopen, hier heb je echt prachtig uitzicht over het water en de bergen tussen de kloof door! Tijdens het lopen van de nieuwe route, zag ik ook de oude brug (de oude route). De oude brug lag deels onder de nieuwe route, het was echt een super smal en vervallen houten pad, met allemaal gaten... Ik ben blij dat ik over de nieuwe route mocht lopen!

A95F6F68-AD0D-4D87-966F-3A6D0104E9B4FE75E450-6BB0-4E9E-92EE-511F1E51D44AB1C0FB28-29A6-467B-8AE4-3254536A683B

In de middag heb ik mijn  gesprek gehad voor mijn scriptie. Lisa en ik zijn aangenomen bij Cosis om daar ons afstudeerproject te maken! We gaan ons onderzoek houden bij Assen bloeit. We willen onderzoeken hoe de professionals op een goede manier hun kennis kunnen overbrengen op cliënten (worden vrijwilligers genoemd), zodat ze zelf vorm kunnen geven aan hun eigen leven.

In de avond ben ik met Elize en haar ouders naar de paardenshow van Club Hipico El Ranchito, in Torremolinos geweest. Het was een hele mooie show met erg mooie paarden!