Geen zon, strand en tapas

15 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag kwam een ander studiegenootje naar Málaga. Ze heeft een andere woonplek dan wij, zij heeft een studentenkamer in de stad. We zijn in de middag eerst langs de winkeltjes geweest om een groot strand kleed te kopen. Op het strand loopt er ook altijd een man rond die de hele tijd 'Parreo, parreo, parreo' schreeuwt. Deze man verkoopt kleden, alleen veel duurder dan in de winkel, dus hebben we besloten zelf een te kopen in de winkel. We hebben gekozen voor een mooi groot roze olifantjes kleed, het kleed is groot genoeg om met z'n tweeën er op te zitten.

Later zijn we naar het strand geweest met de andere studiegenoot, Milou. Op het strand hebben we vooral gekletst over dat we school niet begrijpen haha. Want nog helemaal is niks duidelijk, niemand reageert op mailtjes en volgens mij begint school maandag al... Ik zie het wel.

Het was bewolkt vandaag, Goh, je kunt echt merken dat de zon er niet is, want het was zelfs erg fris op het strand haha. Wel ben ik in de zee geweest, omdat er voor de eerste keer kleine golven ontstonden. Ik kon het niet laten om in de golven te zwemmen haha. Op de terug weg zijn we langs de winkel gegaan, ik heb hier een fantastische ontdekking gedaan. Ik heb het pizzabroodje ontdekt, deze is écht heerlijk!!

In de avond wilden wij z'n drieën tapas eten, in het centrum was het overal gigantisch druk. Er stonden rijen voor alle restaurants, we kozen er voor om net buiten de stad te eten, bij een tentje die we al kenden. We kozen voor de 'Cheffs choice', dit zijn 5 tapas uitgekozen door de chef +  4 andere tapas die wij zelf extra hadden gekozen. De serveerder vroeg ons verbaasd of we dit wel met z'n drieën op kregen Haha. Hij vroeg 'Is this possible for you three?' Ik vond de tapas erg lekker, alleen was de cheffs choice wat karig naar mijn menig. De volgende keer kies ik liever mijn eigen tapas uit.

Na het eten hebben we nog even gekeken bij het huis van Milou, haar huis is op 5 minuten afstand lopen van ons appartement. Het is een echt studentenhuis, zoals dit in Groningen is. Ze woont daar met 7 andere internationals. Ik ben blij dat ik mijn appartement deel met één ander iemand, ik zou het niet kunnen om in een studentenhuis te wonen denk ik haha.