Schokkende ontdekking in de kebabzaak

16 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag hebben wij een hele drukke dag gehad. Aan het begin van de middag zijn wij naar het strand geweest. Het was echt heerlijk weer, ik ben nog wat bruiner geworden ;) Nu zijn mijn tanlines nóg beter zichtbaar haha. Op het strand heb ik contact met een vrouw via Marktplaats gehad, het was een Marktplaats voor in Spanje. Zoals ik al eerder beschreef wilde ik graag een fietst om naar de metro te fietsen als ik straks naar school ga. Op de site vond ik een mooie roze mountain bicicleta (fiets). Een mooie mountainbike voor 85 euro.

De fietst konden we ophalen in het plaatsje 'Avenida de Parmenides', dit is zo'n 8 kilometer van ons appartement. Dus Elize en ik hadden van te voren een waterdicht plan gemaakt over hoe we dit gingen doen. We zouden samen heen gaan, op de terug weg zou de één in de metro gaan en de ander zou terug fietsen. We zouden elkaar dan weer ontmoeten bij het metrostation en samen terug lopen.

We komen aan bij het adres, de vrouw kwam er aan met de fiets. De fiets zag er prima uit, tot dat we even wilde proberen om te fietsen haha... De banden waren zo lek als een vergiet, dus je hoorde echt dat rubber over de stoep rijden. De vrouw probeerde ons nog te helpen, maar de fietspomp deed het niet. We hebben de fiets toch gekocht, omdat het een vrij nieuwe fiets is. De fiets zag er goed uit, alleen de banden waren leeg, maar dit kunnen we zelf wel oplossen. Alleen ons waterdichtje plan liep in duigen, omdat we niet kunnen fietsen met lege banden haha. We hebben bij de metro met handgebaren aan de machinist gevraagd of we onze fiets mee mochten nemen in de metro, dit mocht gelukkig. Ik stond er van te kijken dat je gewoon een fiets mee mag nemen in de metro, aangezien je hier in Nederland altijd voor moet betalen. Eenmaal aangekomen bij onze laatste stop, zijn we te voet verder gegaan met de fiets aan de hand.

Eenmaal thuis was ik even helemaal klaar met al dat lopen en dingen doen, ik wilde gewoon zitten. Alleen zitten... Om 23:00 zijn Elize en ik nog naar de kebabzaak op de hoek gegaan voor een kebabrol. Ik had rare rode bultjes op mijn arm, het jeukte heel erg, ik vroeg me af wat dit was. Elize en ik zaten te denken wat het kon zijn... Toen klikte het ineens! Die beestjes die we op 10 September in de muur zagen, waren bed wantsen!!! En ik had nu uitslag van die vieze beesten. Hierna kwam totale paniek!! Ik vond het zo goor dat er bed wantsen in de muur zaten en waarschijnlijk ook in het matras. We hebben gelijk al ons beddengoed gewassen en alle kleding uit de kasten gepakt om ook te wassen. Mijn bed hebben we van die vieze muur gehaald. We konden met het blote oog niks zien op of in ons matras. Het leek of ze alleen in de muur zaten, gedverderrie.

Om 23:30 zijn we naar de Chinees gerend om chloor, schoonmaakmiddel en een spuit op de halen. We hebben de spuit gevuld met chloor, aangevuld met water en in de kieren en gaten van de muur gespoten. Er kwam bruin water uit de gaatjes van de muur, gevolgd met een beestje. Ik kreeg rillingen over mijn lichaam, voor het eerst had ik het gevoel dat ik naar huis wilde, ik vond het zo vies. We hebben de hele muur ondergespoten met bleek, allemaal rode plekjes kwamen te voor schijn op de muur. We hebben die hele kamer tot laat in de nacht schoongemaakt. Mijn bed hebben wij grondig doorzocht, maar er zaten echt nergens beestjes in. Het leek als of ze alleen uit de muur kwamen.

We hebben al onze beddengoed, handdoeken en tassen in de 90 graden was gedaan, om de beestjes te doden. We hebben giftige spray gekocht bij de Chinees en hebben dit overal op gespoten. We hebben onze kleding in de vriezer gelegd en het andere deel in vuilniszakken om te wassen. Het was pas 04:00 toen we zijn gaan slapen. Ik heb alle handdoeken die schoon waren over mijn matras heen gelegd zodat ze mij minder snel konden bijten. We hebben gelezen dat bed wantsen niet van licht, munt en lavendel houden. Dus hebben we op, in en onder ons matras met lavendel luchtverfrisser gespoten en in het licht geslapen. In bed voelde het alsof ik van alle kanten werd geprikt, het was een verschrikkelijk gevoel om nog op dat matras te liggen.