Bedbugs Killers

17 september 2022 - Málaga, Spanje

Gelijk om 08:30 stonden we buiten om zalf op te halen voor de uitslag op mijn lichaam. We hebben chloor, lavendel, vuilniszakken en een schrobber gekocht om het appartement schoon te maken. We hebben echt het hele appartement schoon gemaakt, we hebben elke plint, elke hoek, de randjes en zelfs onder alle meubels schoon gemaakt. Ik heb tijdens het schrobben en dweilen wel 5 emmers met zwart water weg gegooid. Tijdens het schoon maken hebben we alleen beestjes gevonden in de muur in de  rechter slaapkamer, nergens anders zijn we de beestjes tegen gekomen. Ook hebben we veel wasjes gedraaid vandaag om zo de beestjes te doden met hitte.

Er kwam in de ochtend ook iemand langs om de muur en de bank te stofzuigen, terwijl er tegen ons was gezegd dat er zou gestoomd worden. Ook werd er gezegd dat ze de muur opnieuw zouden stucen en alle kieren en gaatjes zouden opvullen, dat is vandaag niet gebeurd. We hebben contact gehad met de landlady, we mochten de matrassen gelukkig weg gooien en er zouden nieuwe matrassen komen.

Om 14:00 kwamen de landlady en de makelaar ineens langs. De makelaar vertelde ons dat hij het erg vervelend vond dat dit was gebeurd. Hij vertelde dat de landlady zo attent geweest was om nieuwe matrassen en kussens te kopen. Maar hij vertelde wel dat hij zeker wist dat er geen bed wantsen waren voordat wij er in kwamen. Met andere woorden, wij hebben ze meegenomen uit Nederland. Ik werd heel erg boos, want ze zaten al in de muur toen wij hier kwamen, alleen hebben we nooit de link gelegd. Toen ik boos vertelde dat het niet van ons kwam, omdat er niks in onze kleding, koffers en tassen zat. Daarbij vertelde ik dat wij er thuis ook nog nooit last van hebben gehad en dat de mensen thuis er nu ook geen last van hebben. De makelaar veranderde zijn toon en ging over naar 'we are here not to blame anyone, but we are here to solve the problem, but when we checked they weren't here'. Hij wil dus niemand de schuld geven, maar ze waren er niet voordat wij er waren. Met andere woorden geeft hij ons dus wel de schuld. Ik kookte van woede aan de binnenkant, maar luisterde wel naar zijn oplossing.

We kregen nieuwe matrassen, een spray om de beestjes mee te doden en er zou elke dag voor de komende twee weken iemand langs komen om te stomen (hier zou ze ons van te voren over appen). We bedankten ze voor de nieuwe matrassen en de spray. De rest van de dag zijn we nog bezig geweest met het schoon maken van het appartement. Na de grote schoonmaak hebben we giftige spray gesprayd in alle kieren, gaatjes en de plinten. Na deze behandeling moesten we twee uur weg zijn voor de giftige dampen.

We hebben er voor gekozen om te gaan eten bij Tacobell, omdat we daar beiden nog nooit hadden gegeten. Het eten bij Tacobell was echt heel lekker haha. Lekkere zachte tortilla's met lekker gehakt, kaas, tomaatjes en guacamole, echt heel lekker!! Na het eten hebben we nog even door de kledingwinkels gelopen. Ik zag allemaal leuke dingen die ik wilde kopen, maar het lijkt mij verstandig om even te wachten tot dat alle bed wantsen weg zijn... Maar een leuk vooruitzicht voor de komende weken!