Naar Gran Canaria!

5 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Vandaag is het zo ver! We gaan op vakantie naar Gran Canaria!

Ergens in November hebben we goedkope vliegtickets gevonden naar Gran Canaria. Volgens mij hebben we toen voor 40 euro een retourvlucht gekocht, dat konden we natuurlijk niet laten schieten.

In het vliegtuig konden we alleen een rugtas meenemen voor in het vliegtuig, dus die heb ik nog ingepakt in de ochtend. Het was wel grappig dat ik totaal geen stress voelde om te vliegen, een uur van de voren ben ik nog naar het centrum geweest om wat op ta halen, dit zou ik in Nederland nooit doen, haha!

Om 14:00 zijn we richting El Perchel gelopen en vanaf daar hebben we ene taxi gepakt naar het vliegveld. onze vlucht ging om 17:40, we waren om 14:40 op het vliegveld. Het vliegveld van Malaga was echt niks vergeleken met de drukte die we op Schiphol hebben gehad, het was super rustig!

De vlucht was helemaal niet fijn, het vliegtuig had erg veel turbulentie, ook wanneer we in de lucht waren, bewoog het vliegtuig constant. In het vliegtuig kwam ik erachter dat het in Gran Canaria één uur eerder is dan in Malaga. Toen ik namelijk nog eens op de tickets keek, zag ik dat de vlucht van 17:40 tot 19:10 was. Ik raakte in de war, want ik had echt gezien dat de vlucht 2,5 uur duurde en niet 3,5 uur. Dat was het moment dat ik de klik maakte dat er waarschijnlijk tijdsverschil is, haha!

Eenmaal aangekomen op Gran Canaria wilden we kijken of we een auto of scooter konden huren, helaas was ik mijn rijbewijs vergeten, god wat stom!! Toch hebben we nog gevraagd of we wat konden huren, omdat ik wel een kopie van mijn rijbewijs had. De mensen achter de bali legden hier uit dat je sowieso 25 jaar oud moet zijn óf je rijbewijs meer dan 3 jaar moet hebben, dus voor ons geen scooter of auto :(

Toen we bij ons hotel aankwamen, was er geen receptie, er stond alleen een telefoonnummer op de deur, deze hebben we toen maar gebeld. Binnen 5 minuten stond er een man om on te begeleiden naar onze kamer. We hebben kamer 101 op de eerste verdieping, het is een erg nette kamer!

In de avond hebben zijn we eerst langs de supermarkt gegaan om wat drinken en lekkers te kopen. Ik merkte gelijk dat we op een rustige plek zaten, want het een totaal andere wereld dan in Malaga. Het was zo rustig op straat dat het soms zelf wat grimmig of eng voelde. Aan de andere kant was de rust ook wel een keer heerlijk, gewoon lekker slapen zonder dat er auto´s voorbij racen, haha! En natuurlijk voor het slapen, eerst goed cheken of er geen bedbugs zijn ;)