Mijn eerste schooldag!

22 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag was het zo ver! Ik mocht naar school, er was vandaag een informatiedag gepland op de UMA. Omdat alle mails die we krijgen in het Spaans zijn, wisten we niet goed hoe laat, wat was. Vanuit de mails konden we wel halen dat er iets om 10:30 stond gepland en ook iets om 12:00 was gepland. We zijn om 09:15 naar de metro gelopen, 09:45 waren we bij de metro. Daarna zijn we nog een kwartiertje met de metro gegaan, we stapten uit en konden de school al zien vanaf het metrostation. Eenmaal in de school aangekomen, leek iedereen heel jonge, ik vond het heel gek, het leek of ze van de middelbare school kwamen haha. We werden naar de congreszaal geleidt door de docenten. Het was een hele andere zaal dan ik gewend ben van de Hanze. Ze hadden hier een podium voor de sprekers. Je kan het wel een beetje vergelijken met zo'n spreek/zitplekje voor sporters als ze klaar zijn met een wedstijd. Er waren ook hele mooie stoelen, net de stoelen uit de bioscoop haha.

We kwamen er al snel achter dat dit niet de goede plek voor ons was. Dit was de welkom bijeenkomst voor alle eerstejaars studenten haha. Alles was ook in het Spaans, dus de helft verstond ik helemaal niet hahah. Na de bijeenkomst was er een rondleiding voor alle studenten. Op een gegeven moment hebben we ons gewoon gemengd in een groep studenten en zouden wel kijken waar we uitkwamen. Het plan was om achterop te lopen, zodat we weg konden lopen als we dit wilden. Nou een heel leuk plan, alleen de uitvoerig ging helemaal verkeerd haha. We eindigden voor op de groep om de groep de weg te leiden en liepen uiteraard de verkeerde kant op, omdat we niet verstonden waar we heen moesten. Gelukkig werden we geroepen door een andere meid van de groep, ze heet Elba. Ze vroeg waar we vandaan kwamen en wat we hier deden. We legden uit dat we uit Nederland komen en dat we Erasmusstudenten zijn, ze vond het erg cool! We vroegen in welke groep we zaten, ze vertelde dat dit de groep was van Asian Studies was. We waren dus helemaal bij de verkeerde groep, maar we mochten wel mee lopen.

Om iets voor 12:00 zijn we toch uit de groep gegaan, om bij de balie te vragen waar wij heen moesten. De vrouw achter de balie wees ons de weg naar de Incomming Students. Hier voelde ik mij gelijk meer op mijn plek, een kleine gemengde groep mensen van mijn leeftijd. Deze bijeenkomst werd in het Spaans en Engels verteld door de docenten, dit vond ik fijn. Zo kan ik de Spaanse taal sneller herkennen denk ik. Aan het eind werd er laten zien welke landen er mee deden aan het programma van dit jaar. Er waren mensen uit Duitsland, Italië, Frankrijk, Peru, Mexico, Chili, Korea en wij dus uit Nederland. Toen de docent bij Nederland kwam, vroeg ze wie er uit 'Kroninken' kwam. Ze bedoelde Groningen, maar ze zei dus Kroninken. Ze vroeg ons eerst in Spaans wat onze naam was en daarna zei ze ineens 'Wie heißen sie?' haha. Deze vrouw dacht dus dat we Duits praten in Nederland, de Duitse meiden achter ons moesten ook een beetje lachen. Ik vond het echt heel grappig!

De docent die sprak, vertelde wel dat ze het erg belangrijk vond dat we de taal zouden leren en echt in de Spaanse cultuur op zouden gaan. Ze zei dat wij nu niet meer van Bremen, Chili of Kroninken waren, maar dat we dit half jaar van de UMA zijn. We hebben nog een foto gemaakt met alle Erasmus studenten en hebben daarna afgesloten. Elize en ik hebben voor de eerste keer in Málaga bij de Mc Donalds gegeten, echt knap van mezelf dat ik pas na twee week bij de Mac zit haha.