Met de fiets op de snelweg, WOO!!!

6 december 2022 - Maspalomas, Spanje

Dinsdagochtend stond de taxi om 08:30 voor onze deur. We wilden toch nog een keer proberen om ergens een scooter te huren. We zijn hiervoor richting Maspalomas gegaan. We hebben gekozen voor Maspolomas, omdat hier de meeste scooterbedrijven zitten. Én als het nergens kan, dan hebben we de hele dag nog voor het waterpark. Bij het eerste scooterbedrijf was het niet mogelijk, hij vertelde ons dat we een A1 rijbewijs nodig zijn om op een scooter te rijden, dit vond ik heel vreemd.

Hierna besloten Elize en ik door het centrum van Maspolomas te wandelen. Op een gegeven moment kwamen we een winkel tegen die E-bikes verhuurde. Ik zag het gelijk al zitten, want ik heb nog nooit op een E-bike gereden. Het waren echt super mooie fietsen en gingen ook nog eens super snel!

We besloten om naar Aqualand in Maspalomas te gaan, een groot waterpark met glijbanen. Van 10:00 tot 16:00 zijn we in het waterpark geweest, het was echt gaaf! Er waren super veel grote glijbanen, we hebben ook wat gefilmd haha, echt hilarisch! Elize en ik zijn van de Mammoet gegaan, een glijbaan waarbij je steeds een stuk naar beneden gaat. Alleen bij ons duwde de vrouw ons net iets te hard met een draai, waardoor we super hard ronddraaiend naar beneden gingen. We gingen zo hard dat de band over de randen van de glijbaan ging, volgens mij best gevaarlijk... Toen we eenmaal beneden waren, kwam de andere begeleider in paniek naar ons toe om te vragen of het wel goed gaat. Toen we moesten lachen en zeiden dat het goed ging, moest hij erg lachen en zei dat dit de gaafste van vandaag was haha. Het was volgens mij niet de bedoeling dat we zo hard naar beneden gingen, maar het was wel cool hahah!

Om 16:00 besloten Elize en ik om naar huis te fietsen. Het was 29 kilometer fietsen vanaf het waterpark. Op google maps stond dat het 1 uur en 36 minuten fietsen was... Gelukkig hadden we elektrische fietsen! Op Gran Canaria zijn bijna geen fietspaden, je mag hier gewoon op de autowegen fietsen haha... Dus, met onze elektrische fietsen zijn we op de autowegen naar huis gefietst. Op een gegeven moment kwamen we bij de 80 wegen, dit was wel eng. Maar toen we andere fietsers zagen, gingen wij ook op de auto weg haha! Later reden we op de snelweg, waar de auto's 100 kilometer per uur reden, en wij reden er gewoon langs haha. Het mooie is dat het daar gewoon mag, de auto's moeten 1,5 meter om de fietsers heen. Toen we van de berg afreden, ging ik wel 50 kilometer per uur op de fiets, echt geniaal!