Kameel rijden

7 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Vandaag ging om 06:00 de wekker, want aan uitslapen doen wij niet aan op vakantie, haha. Vandaag was de eerste dag dat we het openbaar vervoer zouden uitproberen. Om 09:00 zouden we kameelrijden in Maspaloms, dus we wilden ruim van de voren aanwezig zijn, zodat we nog wat konden eten. Ik moest nog even plassen, dus besloot ik een hotel binnen te lopen. Terwijl ik daar liep, zag ik dat er een ontbijtbuffet in het hotel was. Ik was gelijk verkocht, want het zag er echt heel goed uit! Eigenlijk ook veel te duur, maar dat mag als je op 'vakantie' bent ;)

Na het ontbijt, zijn we naar de kamelen gelopen. De kamelen moesten in een rijtje achter elkaar aanlopen en hadden allemaal een zitje op hun rug voor de mensen. Het voelde echt heel raar toen de kameel opstond haha, bijna alsof je er af valt. Alle kamelen hebben een naam, die van ons heette 'Harmuchi'. Dus op Harmuchi hebben we een ritje door de duinen gelopen, het was echt heel leuk!

In de middag zijn we met de bus naar Las Palmas gereden, de hoofdstad van Gran Canaria. Eerst hebben we langs het strand gewandeld, hier waren kunstenaren bezig met zandkunst. Van het zand zijn prachtige beelden gemaakt, heel erg knap! Daarna zijn we naar een klein kasteel gegaan genaamd, Castillo de la Luz. Dit is een klein kasteel/ fort die nu is omgebouwd tot museum. Later in de middag zijn we naar Poema de Mar gegaan, een groot aquarium. Hier waren allemaal coole waterdieren, zoals haaien, roggen, schildpadden, krokodillen, kameleons, aquariumvissen, etc. Ik vond het zó mooi om te zien, ik heb er van genoten!

Toen we weer in ons hotel waren, hebben we pizza besteld omdat we zo moe waren. Ik heb heerlijk genoten van een pizaatje en een filmpje!