De wereld is écht heel klein

13 oktober 2022 - Luchthaven Málaga-Costa del Sol, Spanje

Omdat we van meerder docenten hoorden dat ze ons niet konden helpen met de Spaanse taal, wilden we heel graag switchen van vakken. Vanaf dit moment zijn Elize en ik in het raadselachtige vakkenboek gedoken. Want we willen dit jaar wel graag halen, maar dat lukt niet met deze vakken. We hebben denk ik wel 3 uur gekeken naar de mogelijkheden voor onze vakken haha. Het was een heel gedoe, maar het is ons gelukt om passende vakken te ruilen. We hebben drie nieuwe vakken gevonden die in het Engels worden les gegeven, namelijk 'derecho mercantil', 'educacíon para la ciudanía y los derechos humanos' en 'chamismo, naturaleza y prácticas religiosas'. In het Nederlands is dit handelsrecht, mensenrechten en burgerschap & shamanisme. Drie hele andere vakken, maar gelukkig allemaal in het Engels. Ik heb er zin in!

Dinsdag heb ik mijn eerste Spaanse les gehad. De docent is opgegroeid in de buurt waar wij nu wonen, echt heel leuk en toevallig! een beetje cliché, maar wat is de wereld toch klein haha. Ze wist precies te vertellen hoe alles er hier uit zag haha. De eerste les ging vooral over de uitspraak over de letter. Bijvoorbeeld dat de dubbele ll, wordt uitgesproken als J.  De komende weken heb ik 1 keer per week les, om zo beter de Spaanse taal te leren!

donderdag heb ik het nieuwe vak gevolgd, educacíon para la ciudanía y los derechos humanos. Dit vak gaat over de mensenrechten in Spanje, een heel interessant vak! De docent is alleen erg chaotisch, ze is heel vrolijk en geeft erg leuk les alleen is ze een beetje verstrooid soms haha. De les was afgelopen om 11:30, dit betekent helaas dat we tot 16:00 op school moesten blijven, omdat we dat psychologie hadden:( In de tussentijd hebben we huiswerk gemaakt en gesnackt haha.

vrijdag heb ik het vak sociologie gevolgd, de groepen zijn verdeeld in groepjes waarmee we een project maken. Ik zit in een groepje met drie andere meiden, ze lijken me wel aardig, maar ik heb een beetje het idee als of ze het niet snappen haha... In deze klas zitten allemaal eerstejaars, we krijgen hier bijvoorbeeld les over hoe je een verslag moet schrijven. Dit vak moet mij wel lukken denk ik ;) haha.